Bina tenaga dan stamina untuk kerja

Nu Focus -- Awet muda, Anti Stress dan Tenaga

Saya telah banyak mencuba berbagai jenis 'nutritional dan health supplement' untuk meningkatkan kesihatan dan tenaga saya khususnya sejak menjakau umur 60an tahun (Insyaallah bulan january 2015 saya  telah mencapai umur 70 tahun), dan pekerjaan saya sebagai doktor pakar bidan sangat sibuk tanpa mengira waktu. Disamping itu saya sentiasa terdedah terhadap berbagai jenis penyakit yang dibawa olih pesakit2 ketika menemui saya, terutama penyakit jangkitan kuman. Saya perlu menangkis serangan2 penyakit dengan meningkat daya ketahanan atau immunity tubuh badan saya.

1. Diantara strateji2 yang saya amalkan ialah mengawal pemakanan saya , iaitu dengan mengurangan pengambilan karbohaidret saperti nasi, mee roti dll dan gula serta segala jenis manisan. Saya lebihkan makan lauk2/perotin teruama ikan, sayur2, buah2 dan ulam2 atau salad.

2. Saya cuba buat exercise dengan melakukan 'gardening' / kerja kebun disekitar kawasan rumah. Buat kerja selama 30 minit hingga satu jam sudah cukup untuk saya mengeluarkan peluh. Saya tidak berkesempatan untuk main golf atau lain jenis sukan sebab kerja sebagai Pak Bidan sangat demanding.

3. Memang sejak isteri saya hamil ank pertama 40 tahun dahulu belia tak putus makan mutivitamin jenis obimn dan kalsium. Saya pun makan pil2 yang sama. Multivitamin adalah sangat penting untuk menguatkan kesihatan kita, banyak peroses2 biokimia dan metabolisma dalam badan kita perlu sokongan multivitamins. Sejak umur 50an saya juga tambah dengan Vitamin C 1 - 2 GM  dan Vit E 400 IU sehari untuk bantu meningkatkan immune sistem saya. Alhamdulillah, Allah SWT telah beri nikmat kesihatan yang baik dan dapat saya bertugas membantu masyarakat.

4. Selain dari supplement diatas saya telah mencuba berbagai jenis antioxidants untuk meningkatkan lagi fungsi2 organ penting terutama otak, jantung, hati dan buah pinggang. Saya beli banyak produk2 dari luar negara yang diakui baik untuk kesihatan dan anti ageing.

Sekarang ini negara kita dan malah seluruh dunia telah dibanjiri dengan ribuan jenis produk2 saperti ini. Kita pun bingung tak tahu mana satu yang baik dan berpatutan harganya. Kalau kita beli dari pemasar/syarikat multilevel (MLM), harganya melambung tinggi.

Saya beli banyak produk dari UK dan USA yang saya sendiri bolih percayai keberkesanan nya. Saya sendiri makan produk2 supplemen tersebut. Akhirnya saya rumuskan 2 produk terpenting untuk saya iaitu NuRev dan NuFocus.

Bila saya kaji kandungan NuFocus memanglah ia sangat sesuai untuk saya kerana saya sering dilanda kepenatan, letih lesu apabila pulang kerumah selepas kerja dan nak bangan pagi pun sukar kerana sakit2 badan dan kelesuan.

Sejak 5 tahun lepas saya buat ujikaji terhadap pil supplement NuFocus dan rasa takjub dengan kesan yang menyegarkan badan dan minda, badan rasa ringan sakit2 badan hilang dan sendi jadi lebih kuat.

Minda saya lapang dan aktif. Banyak kali saya cuba untuk menguji kesannya dengan memandu kereta dari KL ke Johor Baharu dan balik pada hari yang sama, memang sangat ketara kesannya yang amat positif, saya tidak mengantuk, atau keletihan langsung, rasa segar dan bertenaga.

Sebagai supplement antistress mamang sangat sesuai sekali. Sekarang ini ada 1001 jenis penyakit yang disebabkan stress, termasuk kemandulan , lemah tenaga batin , darah tinggi, sakit jantung, migraine, endometriosis, PCOS dan lain2.

Sering pasangan yang cuba hamil terganggu kerana tidak berdaya mengadakan hubungan kelamin ketika isteri subur. Insyaallah dengan memakan sebiji pil NuFocus, masalah ini bolih diatasi.

Saya makan satu biji NuFocus sebelum atau lepas sarapan pagi. Saya menjadi kuat dan bertenaga tanpa rasa lenguh2 atau sakit badan saperti dulu.

Saya akan beli NuFocus dalam kuantiti banyak untuk dijuak diklinik saya dengan harga RM 180 sebotol yang mengandungi 30 biji kapsiul. Kadang kala kita tidak perlu makan tiap2 hari, selang hari pun cukup dan ini bererti satu botol bol tahan untuk dua bulan. Sila hubungi Klinik saya.

Mereka yang ingin beli direct sila ikuti link
http://nrbuilder.com/i/HA10423/vstream.html

Comments

  1. Assalam doctor.
    Bagaimana boleh saya hubungi klinik utk dpt maklumat lebih lanjut produk nu focus?
    Ada number klinik tak dihubungi?

    Terima kasih doctor hamid.
    Semoga dirahmati allah.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

My Biodata / CV/ Curriculum Vitae

Pesanan kepada anak2 dan cucu2.

Masa depan doktor2 lebih mencabar